®

26/06/2026

Μήνυμα Δημάρχου Πρεσπών για την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών και της Παράνομης Διακίνησής τους

 


Η Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών και της Παράνομης Διακίνησής τους αποτελεί μια σημαντική υπενθύμιση ότι η μάχη απέναντι στις εξαρτήσεις είναι υπόθεση όλων μας.


Η πρόληψη, η ενημέρωση, η στήριξη της οικογένειας και η δημιουργία ευκαιριών για τη νέα γενιά αποτελούν τα πιο ισχυρά όπλα απέναντι σε κάθε μορφή εξάρτησης. Οφείλουμε να καλλιεργούμε ένα περιβάλλον ασφάλειας, εμπιστοσύνης και δημιουργικής έκφρασης, όπου οι νέοι άνθρωποι θα μπορούν να ονειρεύονται και να προχωρούν με αισιοδοξία.

Ως Δήμος Πρεσπών, στεκόμαστε δίπλα σε κάθε προσπάθεια που προάγει την πρόληψη, την ευαισθητοποίηση και την κοινωνική αλληλεγγύη. Το Κέντρο Κοινότητας του Δήμου μας μπορεί να αποτελέσει ένα στήριγμα σε όσους αναζητούν υποστήριξη και βοήθεια. 

Η προστασία της ανθρώπινης ζωής, της υγείας και της αξιοπρέπειας είναι ευθύνη όλων μας. Με συνεργασία, ενημέρωση και συλλογική δράση μπορούμε να διαμορφώσουμε μια κοινωνία που προσφέρει στα παιδιά και στους νέους μας περισσότερες ευκαιρίες, ελπίδα και προοπτική.

Ας ενώσουμε τις δυνάμεις μας, ώστε το μήνυμα της σημερινής ημέρας να γίνει στάση ζωής: Όχι στις εξαρτήσεις – Ναι στη ζωή, την πρόληψη και την αλληλεγγύη.


Ο Δήμαρχος Πρεσπών


Γεώργιος Απ. Στεργίου

Μήνυμα Δημάρχου Αμυνταίου για τη Διεθνή Ημέρα κατά της Χρήσης και της Παράνομης Διακίνησης Ναρκωτικών


 Η σημερινή ημέρα αποτελεί αφορμή να στρέψουμε το βλέμμα σε ένα σοβαρό κοινωνικό ζήτημα που εξακολουθεί να δοκιμάζει ανθρώπους, οικογένειες και ολόκληρες κοινωνίες. Ένα ζήτημα που δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται με φόβο, σιωπή και στιγματισμό, αλλά με ενημέρωση, πρόληψη, έγκαιρη παρέμβαση και ουσιαστική στήριξη.

Η εξάρτηση μπορεί να αγγίξει κάθε ηλικία, κάθε οικογένεια και κάθε κοινωνικό περιβάλλον. Πίσω από αυτήν δεν υπάρχουν μόνο αριθμοί και στατιστικές, αλλά άνθρωποι που χρειάζονται βοήθεια, κατανόηση και μια πραγματική ευκαιρία να ξανασταθούν στα πόδια τους.

Η Διεθνής Ημέρα κατά της Χρήσης και της Παράνομης Διακίνησης Ναρκωτικών μάς καλεί να μιλήσουμε ανοιχτά. Να ενημερώσουμε σωστά τους νέους, να αναγνωρίσουμε έγκαιρα τα σημάδια, να στηρίξουμε τις οικογένειες και να απομακρύνουμε τον φόβο και το στίγμα που συχνά κρατούν έναν άνθρωπο μακριά από τη βοήθεια.

Η πρόληψη ξεκινά από την οικογένεια, το σχολείο και την τοπική κοινωνία. Χρειάζεται γνώση, ουσιαστική επικοινωνία, ασφαλείς χώροι έκφρασης και σταθερή συνεργασία ανάμεσα στους θεσμούς, στις κοινωνικές δομές και στους ειδικούς επιστήμονες.

Ο Δήμος Αμυνταίου στηρίζει κάθε πρωτοβουλία ενημέρωσης, πρόληψης, θεραπείας και κοινωνικής επανένταξης. Στεκόμαστε δίπλα στους ανθρώπους που αγωνίζονται να απελευθερωθούν από την εξάρτηση και στις οικογένειες που δίνουν μαζί τους τη δική τους δύσκολη μάχη.

Κανείς δεν πρέπει να μένει μόνος απέναντι στην εξάρτηση. Η αναζήτηση βοήθειας αποτελεί πράξη δύναμης και η δεύτερη ευκαιρία δικαίωμα κάθε ανθρώπου.

 

Ιωάννης Λιάσης

Δήμαρχος Αμυνταίου

Ευχαριστήριο Πολιτιστικού Συλλόγου Αετού προς την Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστήμιού Δυτικής Μακεδονίας

 


Με μια εντυπωσιακή τοιχογραφία αφιερωμένη στους 16 συντοπίτες μας που στις 28 Μαρτίου 1944 στήθηκαν στο εκτελεστικό απόσπασμα από τις δυνάμεις κατοχής των Ναζί συνεχίστηκε η συνεργασία που αναπτύσσει ο Μορφωτικός Πολιτιστικός Σύλλογος Αετού με το τμήμα Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας!

Το διήμερο 23 και 24 Ιουνίου επισκέφτηκε το χωριό μας η φοιτήτρια Χρύσα Σιώτη στο πλαίσιο των δράσεων του εργαστηρίου ζωγραφικής με επιβλέποντα καθηγητή τον κύριο Χάρη Κοντοσφύρη!
Το παραπάνω έργο τέχνης αποτελεί ένα κόσμημα για το χωριό μας και βρίσκεται στην πλατεία του χωριού, δίπλα στα μνημεία και στα αγάλματα που είναι αφιερωμένα σε άλλους ήρωες συγχωριανούς μας, διαφορετικών ιστορικών περιόδων!
Η συγκεκριμένη τοιχογραφία αποτελεί τον ελάχιστο φόρο τιμής του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου Αετού προς τους 16 συντοπίτες μας , 13 εκ των οποίων εκτελέστηκαν στις 28/03/1944!
Το ΔΣ του ΜΠΣ Αετού αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει τον καθηγητή Χάρη Κοντοσφύρη και την φοιτήτρια Χρύσα Σιώτη για την συνεργασία και το εξαιρετικό αποτέλεσμα!
Ευελπιστούμε να είναι η αρχή για μια μακρά συνεργασία του συλλόγου μας με την Σχόλη Καλών Τεχνών με σκοπό την προώθηση της τέχνης και του πολιτισμού!



Συνάντηση Σταύρου Παπασωτηρίου με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη

 


Σήμερα συναντήθηκε με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου ο βουλευτής Π.Ε Φλώρινας και εκπρόσωπος Κοινωνικών Υποθέσεωντης Κ.Ο Ν Σταύρος Παπασωτηρίου

Στο πρώτο μέρος της συζήτησής τους εξετάστηκεδιεξοδικά η τρέχουσα κατάσταση κομβικώναναπτυξιακών σχεδίων για το νομό ΦλώριναςΑνάμεσα σ’αυτά συζητήθηκαν οι τελευταίες εξελίξειςσε σχέση με τη σχεδιαζόμενη κατασκευή του οδικού άξονα Φλώρινας – Πτολεμαΐδας. Ένα έργο κρίσιμο για την οδική διασύνδεση και την οικονομική ενεργοποίηση της περιοχής, το οποίο θα μειώσει την απομόνωση του νομού και θα ενισχύσει τη διαπεριφερειακή κινητικότητα.

Επίσης εξετάστηκε η πορεία αναβάθμισης του Κέντρου Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης (ΚΕΦΙΑΠ) Αμυνταίου, το οποίο θα συνεισφέρειουσιαστικά στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας και φροντίδας σε άτομα με αναπηρία, όχι μόνο του νομού Φλώρινας αλλά στο σύνολο της Δυτικής Μακεδονίας.

Έγινε τέλος μια σύντομη παρουσίαση του υφιστάμενουσχεδιασμού για το νέο προπτυχιακό πρόγραμμα στη Συμπεριληπτική Εκπαίδευση του ΠανεπιστημίουΔυτικής Μακεδονίας. Συγκεκριμένα εξετάστηκαν οι προοπτικές λειτουργίας στη Φλώρινα από τον Σεπτέμβριο του 2027 της διεπιστημονικής και καινοτόμου αυτής κατεύθυνσης παιδαγωγικώνσπουδών τετραετούς φοίτησης που πρόσφατα έλαβεεξαιρετικά θετική αξιολόγηση από την αρμόδιαΑνεξάρτητη Αρχή (ΕΘΑΑΕ).

Στο δεύτερο μέρος της συζήτησης με τον Πρωθυπουργό και Πρόεδρο του κόμματος, ο Σταύρος Παπασωτηρίου παρουσίασε, με την ιδιότητα πλέοντου μέλους της Εκτελεστικής Γραμματείας της Ν.Δ, προτάσεις για την υλοποίηση της τελευταίας απόφασηςτης νέας Πολιτικής Επιτροπής που αφορούσε τη δημιουργία Περιφερειακών Συντονιστικών Οργάνων για τον καλύτερο συντονισμό των κομματικώνοργανώσεων, και σε επίπεδο περιφέρειας ΔυτικήςΜακεδονίας.

Η συνάντηση αυτή, που έγινε μέσα σένα εξαιρετικάθετικό κλίμαολοκληρώθηκε με τη δέσμευση του Πρωθυπουργού ότι θα συνεχίσει να παρακολουθείπροσωπικά την πρόοδο εφαρμογής των κυβερνητικώνπολιτικών για την ακριτική Μακεδονία και πως θα επισκεφθεί σύντομα τη Φλώρινα.

25/06/2026

Συνάντηση εργασίας του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Φλώρινας, Αθανάσιου Τάσκα, με τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη – Στο επίκεντρο η θωράκιση της ακριτικής περιοχής

 


Σε ιδιαίτερα θερμό και εποικοδομητικό κλίμα πραγματοποιήθηκε σήμερα, Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026, στη Φλώρινα, η συνάντηση εργασίας του Αντιπεριφερειάρχη της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας, κ. Αθανάσιου Τάσκα, με τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, στο πλαίσιο της επίσκεψης του Υπουργού στην περιοχή.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο κ. Τάσκας κατέθεσε στον Υπουργό αναλυτικό υπόμνημα με τις καίριες προτεραιότητες και τις άμεσες ανάγκες των αστυνομικών υπηρεσιών και των συνοριακών δομών της Φλώρινας. Ο Αντιπεριφερειάρχης υπογράμμισε τον στρατηγικό και εθνικό ρόλο της περιοχής ως εξωτερικής πύλης της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς τα Δυτικά Βαλκάνια, επισημαίνοντας ότι η ασφάλεια της Φλώρινας αποτελεί ζήτημα μείζονος εθνικής σημασίας.

Παράλληλα, εξέφρασε τις θερμές του ευχαριστίες προς τον κ. Χρυσοχοΐδη για τη θετική ανταπόκριση του Υπουργείου στο δίκαιο αίτημα χορήγησης του επιδόματος παραμεθορίου σε όλο το αστυνομικό προσωπικό της Π.Ε. Φλώρινας, μια απόφαση που τονώνει έμπρακτα το ηθικό των στελεχών.

Τα βασικά θέματα που τέθηκαν επί τάπητος

Σύμφωνα με το υπόμνημα που παρουσίασε ο κ. Τάσκας, η συζήτηση επικεντρώθηκε στους εξής άξονες:

• Αντιμετώπιση της γήρανσης του προσωπικού:Τονίστηκε ότι περίπου το 70% των υπηρετούντων αστυνομικών βρίσκεται κοντά στο όριο συνταξιοδότησης. Ζητήθηκε έγκαιρος σχεδιασμός μέσω νέων προσλήψεων και μεταθέσεων, ώστε να μην απομειωθεί η επιχειρησιακή ικανότητα των υπηρεσιών την επόμενη πενταετία.
• Ενίσχυση των Συνοριακών Διαβάσεων (Νίκης & Κρυσταλλοπηγής): Επισημάνθηκε το βαρύ φορτίο που σηκώνουν οι δύο διεθνείς πύλες εισόδου/εξόδου εκτός Σένγκεν, καθώς και οι πρόσθετες απαιτήσεις που προκύπτουν από την εφαρμογή του νέου ευρωπαϊκού συστήματος Entry-Exit System(EES), ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες.
• Νέες προσλήψεις Συνοριακών Φυλάκων: Με αφορμή την ιστορική πρωτοβουλία του κ. Χρυσοχοΐδη το έτος 2000 για την πρόσληψη 320 Συνοριακών Φυλάκων, ο Αντιπεριφερειάρχηςαιτήθηκε την άμεση πρόσληψη τουλάχιστον 100 νέων Συνοριακών Φυλάκων με κριτήρια εντοπιότητας, προκειμένου να ενισχυθεί η φύλαξη των συνόρων και να συγκρατηθεί ο νεανικός πληθυσμός στην περιοχή.
• Κτιριακές Υποδομές & Υλικοτεχνικός Εξοπλισμός: Αναδείχθηκε η ανάγκη σχεδιασμού για τη δημιουργία ενός νέου, σύγχρονου διοικητικού κέντρου για τη Διεύθυνση Αστυνομίας Φλώρινας, καθώς το υπάρχον κτίριο (έτους 2000) δεν καλύπτει πλέον τις τρέχουσες ανάγκες. Παράλληλα, ζητήθηκε η ανανέωση του στόλου των οχημάτων και η παροχή σύγχρονου εξοπλισμού (όπως αλεξίσφαιρα γιλέκα).

Ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, άκουσε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα ζητήματα που έθεσε ο Αντιπεριφερειάρχης, αναγνώρισε τις ιδιαιτερότητες της ακριτικής Φλώρινας και δεσμεύτηκε για την εξέταση των αιτημάτων με στόχο την εξεύρεση βιώσιμων και αποτελεσματικών λύσεων.


Συνάντηση του Δημάρχου Φλώρινας με τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη

 


Τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδηυποδέχτηκε στο γραφείο του ο Δήμαρχος Φλώρινας κ. Βασίλης Γιαννάκης και είχε την ευκαιρία να συζητήσει μαζί του μια σειρά θεμάτων που αφορούν την περιοχή.

Ειδικότερα, συζητήθηκαν θέματα που σχετίζονται με τις επιπτώσεις από την απολιγνιτοποίησητη λειτουργία και στελέχωση των αστυνομικών υπηρεσιών της περιοχής, καθώς και ζητήματα πολιτικής προστασίας και πρόληψης φυσικών καταστροφών. Ο κ. Γιαννάκης ευχαρίστησε τον κ. Χρυσοχοΐδηκαι για την ικανοποίηση ενός πάγιου αιτήματος που αφορούσε την αναδρομική χορήγηση μηνιαίου επιδόματος παραμεθορίου στο αστυνομικό προσωπικό της Π.Ε. Φλώρινας

Ο κ. Δήμαρχος ανέπτυξε στη συνέχεια τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της περιοχής της Φλώρινας, επισημαίνοντας τη σημασία της διαρκούς συνεργασίας μεταξύ της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των σύγχρονων προκλήσεων. Στο σημείο αυτό, υπογράμμισε την διαχρονικά αγαστή συνεργασία του Δήμου Φλώρινας με την Διεύθυνση Αστυνομίας Φλώρινας και την Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Μακεδονίας, που αποτυπώνεται σε κοινές δράσεις και πρωτοβουλίες.

Από την πλευρά του, ο κ. Υπουργός εξέφρασε τη βούληση του Υπουργείου να συνεχιστεί η στενή συνεργασία με τον Δήμο Φλώρινας προς όφελος των πολιτών.

Ο Δήμος Φλώρινας παραμένει προσηλωμένος στην προώθηση των αναγκαίων παρεμβάσεων και στη διεκδίκηση λύσεων που συμβάλλουν στη βελτίωση της καθημερινότητας και της ασφάλειας των δημοτών.

Σταύρος Παπασωτηρίου: Ιδιαίτερη ικανοποίηση για την επίσκεψη του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στη Φλώρινα και την αναγνώριση του έργου της ΕΛ.ΑΣ.

 


Τη σημερινή επίσκεψη του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, στη Φλώρινα και τις συναντήσεις του με το προσωπικό των Διευθύνσεων Αστυνομίας Δυτικής Μακεδονίας χαιρετίζει με ιδιαίτερη ικανοποίηση ο Βουλευτής Π.Ε. Φλώρινας, Σταύρος Παπασωτηρίου. Λόγω προγραμματισμένου, θεσμικού ραντεβού με τον Πρωθυπουργό στην Αθήνα, ο Βουλευτής δεν κατέστη δυνατό να παρίσταται, ωστόσο βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με το Υπουργείο στο πλαίσιο της στενής συνεργασίας τους για τα ζητήματα ασφάλειας της περιοχής.

Όπως αναφέρθηκε από τον κ. Χρυσοχοΐδη, το έργο της Ελληνικής Αστυνομίας στην Π.Ε. Φλώρινας είναι καθοριστικό για τη μείωση της εγκληματικότητας, την αποτελεσματική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και την αύξηση της αίσθησης ασφάλειας των πολιτών. Παράλληλα, ο Υπουργός ανέδειξε τη σπουδαία κοινωνική προσφορά της Διεύθυνσης Αστυνομίας Φλώρινας, μέσα από τη λειτουργία των Γραφείων Ενδοοικογενειακής Βίας και Ανηλίκων, τα οποία επιτελούν καίριο έργο για την προστασία των θυμάτων και την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας σε συνεργασία με τα σχολεία της περιοχής.

Με αφορμή τις δηλώσεις αυτές, ο κ. Παπασωτηρίου ευχαριστεί προσωπικά τον κ. Χρυσοχοΐδη για την εξαιρετική συνεργασία τους που οδήγησε στην υλοποίηση του δίκαιου αιτήματος για την απόδοση του επιδόματος παραμεθορίου σε όλους τους Αστυνομικούς της Π.Ε. Φλώρινας, ως ελάχιστη αναγνώριση της προσφοράς τους στην ακριτική περιοχή. Η στενή συνεργασία για μια ακόμη πιο ασφαλή Φλώρινα θα συνεχιστεί με την ίδια ένταση, με κοινό στόχο κάθε πολίτης να αισθάνεται απόλυτα ασφαλής στην καθημερινότητά του.