Την πρώτη του συνέντευξη εφ όλης της ύλης παραχώρησε ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Φλώρινας Αθανάσιος Τάσκας, το Σάββατο 27 Απριλίου 2024 στο γραφείο του στο Διοικητήριο.

Η συνέντευξη δόθηκε με την παρουσία του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Γιώργου Αμανατίδη, ο οποίος ακολούθησε κοινή γραμμή πλεύσης με τον Αντιπεριφερειάρχη Φλώρινας.

Τόνισε πως ότι πούμε δεν είναι κούφιες υποσχέσεις αλλά η παραγωγική δουλειά των 125 ημερών που διοικούμε  και «ξέρουμε καλά τι πρέπει να κάνουμε για   να γίνουμε μια σύγχρονη Ευρωπαϊκή Περιφέρεια».

Είπε ότι στόχος μας δεν είναι η κριτική του παρελθόντος αλλά η αποτελεσματική αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ΠΕ Φλώρινας και μας απασχολούν όλους.

Ο κ. Τάσκας αναφέρθηκε στο σύνολο των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας ξεκινώντας από την Πρέσπα.

 

ΠΡΕΣΠΑ

ΔΙΑΣΥΝΟΡΙΑΚΗ ΔΙΑΒΑΣΗ

Το έργο της διασυνοριακής διάβασης συμφωνήθηκε στις 8 Οκτωβρίου 2018 στην επιτροπή του INΤERREG ενώ στις 8 Μαρτίου 2019 συμφωνήθηκε από κοινή επιτροπή της Ελλάδας – και Βόρειας Μακεδονίας η ακριβής χωροθέτηση της διάβασης. Η Ελλάδα έχει δεσμευθεί να πραγματοποιήσει όλες τις μελέτες των έργων του τελωνείου και για τις δύο χώρες.

Ένα έργο που θα ανοίξει μια ακόμη πύλη προς τις γειτονικές χώρες δίνοντας μια δυναμική και αξιοποιώντας δυνατότητες που έχουμε (τουρισμός, εμπόριο).

Ζητήσαμε μέχρι 30/6/2024 να παραδοθεί ο φάκελος όλων των μελετών που περιλαμβάνουν όλες τις κτιριακές εγκαταστάσεις του τελωνείου και του ελέγχου των διαβατηρίων με ταυτόχρονη αποπεράτωση της μελέτης κατασκευής του στεγάστρου 25*120 της διάβασης την οποία και αναθέτουμε τις επόμενες ημέρες στην ΑΝΚΟαπό τον πόρο δαπάνης ύψους 260.000χιλιάδων ευρώ.

Με την ολοκλήρωση της θα έχουμε πλήρη ωριμότητα να χρηματοδοτηθεί από το διασυνοριακό πρόγραμμα INΤERREG 

Ο προϋπολογισμός των έργων και για τις δύο χώρες Ελλάδα και Βόρεια Μακεδονία είναι 7.272.000 € και θα πληρωθούν εξ ολοκλήρου από το διασυνοριακό πρόγραμμα Interreg.

– ΔΡΟΜΟΣ «ΠΕΡΒΑΛΙ»

Υπάρχει φάκελος Δημόσιας Σύμβασης (δηλ. είμαστε έτοιμοι να βγάλουμε διαγωνισμό μελετών) αυτό υποβλήθηκε από την προηγούμενη περιφερειακή αρχή άργησε να αξιολογηθεί (2 χρόνια) και απορρίφθηκε. 

Επειδή λοιπόν δεν χρηματοδοτήθηκε με την προηγούμενη περιφερειακή αρχή από το πρόγραμμα ΟΧΕ (ολοκληρωμένων χωρικών επενδύσεων) το υποβάλουμε ώστε να συμπεριληφθεί στον στρατηγικό σχεδιασμό της νέας προγραμματικής περιόδου 2021-2027. 

Αυτό προβλέπει νέα χάραξη από το Ανταρτικό έως την Μικρολίμνη με 600m τούνελ και από την Μικρολίμνη μέχρι την είσοδο της Δ.Κ. Λαιμού προβλέπει βελτίωση της υφιστάμενης οδοποιίας.

Ύψος μελετών 2.800.000 ευρώ.

Κατασκευή  25.000.000 ευρώ. 

– ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΠΗΓΗ

Υπάρχουν οι μελέτες. Η έδρα της Περιφέρειας είναι υπεύθυνη.

Ψάχνουμε χρηματοδότηση.

– ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΚΟ ΒΙΓΛΑΣ ΠΙΣΟΔΕΡΙΟΥ

 

Για εμάς το Χιονοδρομικό αποτελεί πνεύμονα ανάπτυξης και η ελπίδα αναβάθμισης του χειμερινού τουρισμού στη Φλώρινα.

Χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ο «Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση του  Χιονοδρομικού Κέντρου Βίγλας με την προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού/υποδομές για την λειτουργία του  προϋπολογισμού 8.060.000 εκ. ευρώ». 

Έπρεπε να γίνει επικαιροποίηση και μετά από αυτή το ποσό αγγίζει τα 13.000.000εκ ευρώ. 

Σε αυτά τα πλαίσια μας επισκέφτηκε κλιμάκιο της ΕΤΕΠ 6 Μαρτίου με το οποίο είδαμε επιτόπου το χιονοδρομικό  και την επομένη συμμετείχαμε Κοζάνη σε μια ενημέρωση από μέρους τους σε ότι αφορά τα έργα του πυλώνα 3.

Επειδή θεωρούμε πως η λειτουργία και η αναβάθμιση του Χιονοδρομικού πρέπει να ενισχυθεί ψάχνουμε να κάνουμε την μέγιστη αναβάθμιση καταθέτουμε μέσω του ταμείου Ανάκαμψης άλλη μια πρόταση 10εκ. ευρώ για πρόσθετες προμήθειες.

 

ΟΙ ΚΑΤΟΛΙΣΘΗΣΕΙΣ

Για τη χρηματοδότηση του  έργου «Αποκατάσταση οδικού δικτύου ΠΕ Φλώρινας (ΕΟ Φλώρινα - Πρέσπες)  της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας» εκδόθηκε ανακοίνωση πρόθεσης χρηματοδότησης από το Υπουργείο Εσωτερικών στις 28-12- 2023. 

1. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 1.470.000,00€ . 
2. Η υπογραφή της σύμβασης έγινε τις 22-04-2024.

 

 

ΔΡΟΜΟΣ ΦΛΩΡΙΝΑ-ΒΙΓΛΑ

Ένα από τα πρώτα θέματα που με απασχόλησε ήταν και αυτός ο δρόμος. Τόσο εγώ όσο και ο κόσμος στο τέλος θα συμφωνήσουμε πως εδώ ταιριάζει το μελετάμε για να μην κάνουμε 

Πριν από  χρόνια ανατέθηκε η μελέτη (το 2005) και ξεκίνησε να γίνει μια μελέτη βελτιώσεις της υφιστάμενης οδού

Από την ενημέρωση που έλαβα τόσο από τους τεχνικούς της έδρας όσο και από την τεχνική μας υπηρεσία εκδόθηκε πριν από χρόνια μια ΜΠΕ (μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων) μια αδειοδότηση σύμφωνα με την οποία έπρεπε να γίνουν βελτιώσεις της υφιστάμενης οδού ανεβαίνοντας προς τα αριστερά του δρόμου. Εξ αιτίας αυτού προέκυψαν 18 τεχνικά σε ένα μήκος δρόμου 17 χιλ. ανεβάζοντας το κόστος πάνω από 50 εκ.

Αποφασίστηκε μετά από αυτή την εξέλιξη να τροποποιηθεί η μελέτη αυτή και στην ουσία να συνταχθεί μια νέα μελέτη η οποία έχει πολλές αστοχίες και ελλείψεις και είναι προβληματική η εφαρμογή της (μεμεγάλα τεχνικά, μέση κλίση 7%, έλλειψη μελέτης εργοταξιακού δρόμου, γεωτεχνική μελέτη κ.α.) 

Στη προσπάθεια ανεύρεσης λύσης του προβλήματος διαπιστώθηκε ότι η Περιβαλλοντική αδειοδότηση δεν έλαβε υπόψη την ζημιά που προκαλείται στην πλευρά αυτή του δάσους παρά μόνο έλαβε υπόψη την προστασία της πλαγιάς του δάσους από την δεξιά πλευρά.

Χρειάζεται νέες μελέτες σε πολλά σημεία που διπλασιάζει το κόστος κατασκευής της.

Το ζητούμενο εδώ είναι ένα πως η περιοχή των ΠΡΕΣΠΩΝ η δική μας περιοχή να έρθει πιο κοντά στην Φλώρινα.

Σε ευρεία σύσκεψη που έγινε στην Κοζάνη 5 Μαρτίου 2024 παρουσία των Δημάρχων Πρεσπών και Φλώρινας, η παρουσιασθείσα μελέτη με ομόφωνη διαπίστωση  κρίθηκε ανώριμη για εφαρμογή. 

Η δική μας Περιφερειακή Αρχή εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να κρατήσουμε ότι καλό έχει η μελέτη αυτή, να την προσαρμόσουμε στην υφιστάμενη οδοποιία και να εξετάσουμε το ενδεχόμενο της διάνοιξης σήραγγας από τα Άλωνα στο Ανταρτικόγια να φέρουμε πιο κοντά την Πρέσπα στην Φλώρινα και το Αμύνταιο και να συνδέσουμε τις λίμνες των Πρεσπών με αυτές του Αμυνταίου και φυσικά με το Νυμφαίο. .

Εξετάζουμε εκ νέου με τους εμπλεκόμενους φορείς τον χρόνο που απαιτείται για την κατασκευή της κάθε διαδρομής και τα κόστη πως θα μειωθούν ώστε να αυξηθεί η πιθανότητα ανεύρεσης χρηματοδότησης.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Το πρόγραμμα βιώσιμης ανάπτυξης και διαχείρισης της περιοχής των Πρεσπών αποτελεί βασική μας προτεραιότητα και θα το υποστηρίξουμε δυναμικά. 

Η περιοχή των Πρεσπών είναι μια ιδιαίτερα σημαντική περιοχή υπερτοπικής εμβέλειας, που συνδυάζει μοναδικά στοιχεία βιοποικιλότητας, τοπίου, πολιτισμού, ιστορίας και αγροτικής παραγωγής.  

Σκοπός και στόχος μας είναι να επιτελέσει η Περιφέρεια το ρόλο που της αναλογεί, ως καταλύτης στη διαμορφούμενη τοπική πολιτική.  

Πρώτο βήμα είναι η διοργάνωση μιας εκδήλωσης – τεχνικής συνάντησης στις Πρέσπες, περί τα τέλη του Ιουνίου 2024, που εκτός των τοπικών και περιφερειακών φορέων, θα κληθούν να συμμετέχουν και εκπρόσωποι των αρμόδιων Υπουργείων και Διαχειριστικών Αρχών. 

 

– ΠΕΖΟΓΕΦΥΡΑ ΑΓΙΟΥ ΑΧΙΛΛΕΙΟΥ

Το έργο 1.785.000 ευρώ είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ με σύμβαση 1.238.000 ευρώ.  

Είναι μεταφερόμενο το μόνο που έχουμε κάνει εδώ είναι η διαδικασία μεταφοράς. 

Θα αντικατασταθούν τμήματα και σανίδες της γέφυρας. –

 

ΦΛΩΡΙΝΑ

ΚΑΘΕΤΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΦΛΩΡΙΝΑ-ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ 48.2 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ

Είναι ένα εμβληματικό έργο τεράστιας σημασίας.

Μάλιστα δεν υπάρχει πολιτικό πρόσωπο τις δύο τελευταίες δεκαετίες που να μην έχει ως πρώτη  προτεραιότητα την κατασκευή αυτού του δρόμου.

Βρίσκεται στην αρχική του φάση εδώ και τριάντα χρόνια, κι ας τον μνημονεύουν συνέχεια που όλο προχωράει και ποτέ δεν φτάνει.

Η περιοχή μας επένδυσε πολλά στην κατασκευή του κάθετου άξονα Φλώρινα-Πτολεμαΐδα, προκειμένου να βγει από την απομόνωση και να αλλάξει την οικονομία της.

Για τον λόγο αυτό στις 19/4/2024 βρεθήκαμε στο γραφείο του κ. Αμανατίδη με τον Διευθυντή τεχνικών υπηρεσιών Πηλίδη, την ΑΝΚΟ, την Τεχνική   Υπηρεσία της περιφέρειας, τον αρμόδιο αντιδήμαρχο και φυσικά τα στελέχη της «ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε.» με σκοπό να αποσαφηνιστούν  και να προσδιοριστούν εκ νέου όλα τα θολά σημεία που υπάρχουν γύρω από αυτή μας την διεκδίκηση, όπως:

-Ποια είναι η όδευση, 

ν θα μελετηθεί και εκτελεστεί τμηματικά,

ότε θα ολοκληρωθούν οι μελέτες, 

ε ποιο πρόγραμμα θα ενταχθεί και θα χρηματοδοτηθεί

πιτρέπεται και ποιες δυσκολίες παρουσιάζει η διέλευση μέσω του υπό παραχώρηση «Δημόσιου Λιγνιτοφόρου Χώρου Βεύης».

 

Στις 1.10.2019 με ΔΤ η ΠΕ Φλώρινας μας πληροφορεί ότι έγινε σύσκεψη με τους αρμόδιους φορείς, τον περιφερειάρχη και την εταιρία «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ» όπου «συζητήθηκαν το ιστορικό της ωρίμανσης, τα προβλήματα καθυστέρησης στη διαδικασία προκήρυξης και ανάθεσης των λοιπών οριστικών μελετών, η έλλειψη χρηματοδότησης και η χάραξη μέσω του υπό παραχώρηση «Δημόσιου Λιγνιτοφόρου Χώρου Βεύης».

Ένα ολιγόλογο δελτίο τύπου το οποίο αντί να μας διαφωτίσεισυσκότισε  ακόμα περισσότερο την κατάσταση. 

Σήμερα είναι αποχαρακτηρισμένη η περιοχή και μπορεί να προχωρήσει η μελέτη η οποία από τον Απρίλιο του 2022 έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί τουλάχιστον ως προς το τμήμα Αμμοχώρι-Ξ. Νερό. 

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Προβλέπεται η διατήρηση – βελτίωση – διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού, από Πτολεμαΐδα έως Ξινό Νερό και από Α/Κ Αμμοχωρίου έως Α/Κ Φλώρινας ενώ στο ενδιάμεσο τμήμα από Ξινό Νερό έως Αμμοχώρι νέα χάραξη για τη διέλευση του όρους Βέρνου από ανατολικά.

Εκπονούνται οι μελέτες σε στάδιο προμελέτης προκειμένου να συνταχθούν τα τεύχη δημοπράτησης και ο ΚΜΕ (κανονισμός μελετών έργου) για κατασκευή του έργου με την διαδικασία ανάθεσης της «μελέτης-κατασκευής».

Μελετητικά το έργο χωρίζεται σε τρία υποτμήματα:

Α) ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ-ΞΙΝΟ ΝΕΡΟ

Σύντομη περιγραφή: Υφιστάμενη οδός μήκους 31χλμ. Προβλέπεται η διαπλάτυνση αυτής σε τετράϊχνη διατομή διαχωρισμένων κατευθύνσεωνχωρίς ΛΕΑ(λωρίδα έκτακτης ανάγκης), πλάτους 17μ. Η χρηματοδότηση του συνόλου των μελετών έχει ενταχθεί στο ΕΠ«Δυτικής Μακεδονίας 2014-2020» με διασφάλιση από το ΠΔΕ μέσω ΣΑΕΠ 0051.

ΠΡΟΟΔΟΣ ΕΡΓΟΥ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΥΣ ΤΟΥ 2023Για την υλοποίηση της χάραξης έχει ανατεθεί το σύνολο των απαιτούμενων προμελετών πλην των Η/Μ. Συνολικό συμβασιοποιημένο ποσό μετά την έκπτωση 1,10εκ € (πλέον ΦΠΑ)

Έχει υποβληθεί η τοπογραφική αποτύπωση. 

ΠΡΟΟΔΟΣ ΕΡΓΟΥ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ 3ΜΗΝΟ 2024: έχει ξεκινήσει η εκπόνηση της προμελέτης οδοποιίας η οποία και θα ολοκληρωθεί στο επόμενο χρονικό διάστημα, παράδοση 6/2024 προκειμένου να ωριμάσουν σε σημαντικό βαθμό και οι υπόλοιπες υποστηρικτικές μελέτες, δηλ. γεωτεχνική έρευνα, ΜΠΕ, τεχνικών κ.α. η υποβολή ΜΠΕ 8/2024 τέλος του 2024 όλες οι μελέτες με κτηματογράφηση.

Β) ΤΜΗΜΑ ΞΙΝΟ ΝΕΡΟ-ΑΜΜΟΧΩΡΙ

 

     Σύντομη περιγραφή:

Συνολικό μήκος 14,8χλμ. Εκ των οποίων τα 11,7 χλμ. Νέα χάραξη και τα 3,1χλμ. Αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού έως τον Α/Κ Αμμοχωρίου. Η χρηματοδότηση των μελετών έχει εξασφαλισθεί από το Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα ΕΑΠ με δικαιούχο την «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» με ποσό χρηματοδότησης 1.482.000€ με ΦΠΑ

ΠΡΟΟΔΟΣ ΕΡΓΟΥ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΥΣ ΤΟΥ 2023:

Υπεγράφη η σύμβαση για την εκπόνηση των προμελετών μεγάλων τεχνικών (γεφυρών) η οποία ανατέθηκε κατόπιν διαγωνιστικής διαδικασίας.

Η διαδικασία για την έκδοση απόφασης επέμβασης από το αρμόδιο Δασαρχείο για την εκτέλεση της Β΄ φάσης γεωτεχνικής έρευνας εντός δασικής περιοχής ολοκληρώνεται. 

Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων υποβλήθηκε στη ΔΙ.Π.Α./Υ.Π.ΕΝ. στις 4-2-2022, έχει ολοκληρωθεί το στάδιο της διαβούλευσης και αναμένεται η απόφαση έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων. Η προθεσμία της διαβούλευσης τελείωσε 3/4/2023 και από τότε δεν έχουμε ΕΠΟ έγκριση περιβαλλοντικών επιπτώσεων ενώ έχει υποβληθεί η ΜΠΕ μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Έχει υποβληθεί η επικαιροποιημένη Προμελέτη οδοποιίας και ελέγχεται.

ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ 3ΜΗΝΟ 2024:

1. Εκτέλεση γεωερευνητικών εργασιών εντός δασικής περιοχής (εάν το επιτρέψουν οι συνθήκες).
2. Γεωτεχνική αξιολόγηση και γεωτεχνικές μελέτες χωματουργικών και θεμελιώσεων τεχνικών (εάν έχει γίνει το πρώτο). Έχουν υποβληθεί γεωτεχνικές κ. γεωλογικές μελέτες
3. Ολοκλήρωση διαγωνισμού και υπογραφή σύμβασης για την εκπόνηση προμελετών γεφυρών. Ολοκλήρωση 11/2024
4. Ανάθεση προμελετών τεχνικών Κάτω Διαβάσεων και ελέγχου μεγάλων τεχνικών σε υφιστάμενη συμφωνία-πλαίσιο.
5. Τμηματική υποβολή προμελετών τεχνικών Κάτω Διαβάσεων (σχέδια γενικής διάταξης).

Γ) ΤΜΗΜΑ ΑΜΜΟΧΩΡΙΟΥ-ΦΛΩΡΙΝΑΣ

Σύντομη περιγραφή:

Πρόκειται για αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού σε τετράϊχνη διατομή διαχωρισμένων κατευθύνσεων χωρίς ΛΕΑ πλάτους 17,0μ και μήκους 5,5χλμ. Η χρηματοδότηση του συνόλου των μελετών έχει ενταχθεί στο ΕΠ «Δυτικής Μακεδονίας 2014-2020» με διασφάλιση από το ΠΔΕ μέσω ΣΑΕΠ 0051.

ΠΡΟΟΔΟΣ ΕΡΓΟΥ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΥΣ ΤΟΥ 2023

Έχει ανατεθεί το σύνολο των μελετών σε υφιστάμενες συμφωνίες πλαίσιο πλην της Η/Μ προμελέτης. Έχουν ολοκληρωθεί η τοπογραφική αποτύπωση και η γεωτεχνική έρευνα.

Υποβλήθηκε η μελέτη οδοποιίας και ελέγχεται.

 

ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ 3ΜΗΝΟ 2024:

1. Οριστική γεωλογική μελέτη-γεωτεχνική αξιολόγηση γεωτρήσεων και γεωτεχνικές μελέτες χωματουργικών και θεμελιώσεων. ΜΠΕ θα κατατεθεί 6/2024
2. Οριστικοποίηση προμελέτης οδοποιίας.
3. Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
4. Τμηματική υποβολή προμελετών τεχνικών Κάτω Διαβάσεων και γεφυρών.

Ολοκλήρωση μελετών 10/2024 με κτηματογράφηση

 

ΔΡΟΜΟΣ ΦΛΩΡΙΝΑ-ΥΔΡΟΥΣΑ-ΝΥΜΦΑΙΟ

Η αγορά της Φλώρινας χάνει πολλά χρήματα γιατί η σύνδεση της με το Νυμφαίο έχει διακοπεί λόγω κατολίσθησης πριν από δύο περίπου χρόνια. 

Το τμήμα αυτό χρειάζεται νέα μελέτη για έναν δρόμο σύντομο και ασφαλή. Ο δρόμος αυτός είναι σημαντικός όχι μόνον για την αγορά της πόλης της Φλώρινας αλλά και για την τουριστική επισκεψιμότητα στην ΠΕ Φλώρινας, αφού μαζί με τους οδικούς άξονες Φλώρινα-Πισοδέρι- Πρέσπα και Φλώρινα-Αμύνταιο-Νυμφαίο δημιουργεί τις προϋποθέσεις για επισκεψιμότητα 3-4 ημερών στην περιοχή μας.

 

 

ΔΡΟΜΟΣ ΚΕΛΛΗ-ΒΕΥΗ-ΝΙΚΗ ΣΥΝΟΡΑ 

Εδώ γνωρίζουμε όλοι ότι μιλάμε για την παλαιότερη Εγνατία Οδό,έναν δρόμο που φέρνει την Θεσσαλονίκη πολύ κοντά μας υποβαθμίστηκε από την στιγμή που λειτούργησε ο δρόμος μέσω Κοζάνης και δεν έχει συντηρηθεί από τότε που κατασκευάστηκε. 

Πρόσφατα μιλήσαμε με κορυφαίο καθηγητή του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του ζητήσαμε να μας παραδώσει μια αναγνωριστική έκθεση για την βελτίωση ενός τόσου σημαντικού δρόμου έτσι ώστε να έχουμε μια πρώτη προσέγγιση πως πρέπει να προχωρήσουμε.

Γνωρίζουμε άλλωστε πως πριν δύο χρόνια περίπου ο σημερινός πρωθυπουργός είχε ανακοινώσει την κατασκευή νέου δρόμου που θα συνδέσει την Έδεσσα με την Θεσσαλονίκη. Αυτός ο άξονας μπορεί να επεκταθεί να φτάσει στην Κέλλη και τα σύνορα του τελωνείου Νίκης.Άλλωστε για αυτό τον δρόμο μιλάμε. 

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Θα στηρίξουμε την ανάπτυξη του πανεπιστημίου μας με κάθε τρόπο ώστε να γίνει ελκυστικό και να αποτελεί την πρώτη επιλογή για την νεολαία μας . Για τον σκοπό αυτό θα υπάρξουν όλες οι απαραίτητες διαβουλεύσεις σε τοπικό επίπεδο. 

Η περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας θα ζητήσει από την κυβέρνηση την εκπόνηση ειδικού αναπτυξιακού σχεδίου για το πανεπιστήμιο.

Η Συνεργασία με τους επικεφαλής των Εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της περιοχής μας, τους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι επιβεβλημένη για να μπορέσουμε συνδράμουμε και να κάνουμε πιο ποιοτική την παρεχόμενη εκπαίδευση με τα μέσα που μπορούμε να διαθέσουμε αλλά και με την αναζήτηση και άλλων θεμιτών λύσεων. Με την ανταλλαγή των απόψεων θα διαμορφώνονται καλύτερες προτάσεις από τη μεριά όλων μας. 

Η υποστήριξη των σημαντικών Εκπαιδευτικών Θεμάτων Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας, όπως η διατήρηση και η ανάπτυξη των Πανεπιστημιακών Τμημάτων της περιοχής μας και η ίδρυση νέων Τμημάτων. Οι φοιτητές είναι πνεύμονας ζωής και ανάπτυξης του τόπου μας, εμπλουτίζουν με την παρουσία και τις δράσεις τους την κοινωνική και την πολιτιστική ζωή της περιοχής μας.

ΓΕΩΠΟΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ

Πρόσφατα της ζητήθηκε να συνδράμουμε, και το κάναμε αμέσως, για να εκπονηθεί μελέτη σκοπιμότητας, προκειμένου να διεκδικήσουμε την λειτουργία 2ου τμήματος και συγκεκριμένα αυτό της Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής.

ΑΓΙΑ ΟΛΓΑ

Σημαντικό έργο το οποίο εμείς το δουλεύουμε για λογαριασμό του Πανεπιστημίου γιατί μας ενδιαφέρει.

Ενημερωθήκαμε από την ΑΝΦΛΩ για την εξέλιξη των μελετών εφαρμογής που θα ολοκληρωθούν το αμέσως επόμενο διάστημα μα την κατάθεση των ΗΜΕ (ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων)

Ξεκίνησε η έκδοση της απαιτούμενης οικοδομικής άδειας.

Έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες, στατικής επάρκειας.

Έχουμε πάρει άδεια από το αρχιτεκτονικό συμβούλιο του Υπουργείου Πολιτισμού. 

– ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΕΡΓΑ ΑΝΑΔΑΣΜΟΥ

Γνωρίζετε ότι στην περιοχή μας τρέχουν αναδασμοί σε 8 διαφορετικά σημεία η οικισμούς και σε μια έκταση γύρω στα 32 χιλ. στρέμματα.

Άλλοι είναι σε αρχικό στάδιο, άλλοι σε προχωρημένο και άλλοι όπως στα ΑΣΠΡΟΓΕΙΑ και την ΣΚΟΠΙΑ σε παύση, για λόγους δασικούς και κτηματολογίου.

Εκεί που θέλω να σταθώ είναι στο ότι σε πολλά από αυτά δεν υπάρχουν παράλληλα έργα (έργα εγγείων βελτιώσεων και κοινήςωφέλειας).

Δυστυχώς δεν είχε εξασφαλισθεί η χρηματοδότηση.

Σκοπός μας η ανεύρεση χρηματοδότησης γιατί αναδασμός χωρίς αγροτικούς δρόμους μηδενίζουν την αξία του αναδασμού.

 

ΑΜΥΝΤΑΙΟ

ΔΡΟΜΟΣ ΚΕΛΛΗΣ- ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση 6.300.000 ευρώ από τις δημόσιες επενδύσεις και είμαστε στην φάση αλλαγής χαρακτηρισμού του δρόμου από δασικό σε επαρχιακό, για να μας επιτραπεί να κάνουμε παρεμβάσεις.

ΔΡΟΜΟΣ ΑΕΤΟΥ-ΝΥΜΦΑΙΟΥ

Θα γίνουν έργα βελτίωσης του δρόμου και ασφαλέστερης κυκλοφορίας, γιατί δεν επιτρέπονται άλλης μορφής παρεμβάσεις.

ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΔΟΠΟΙΪΑ

Είναι ένα έργο αγροτικής οδοποιίας σημαία για την προηγούμενη περιφερειακή αρχή.  

Με το πρόγραμμα από τους ΚΑΠ Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 30.000.000 ευρώ και από το ΕΑΠ    Τοπικό Πόρο 19.800.000 ευρώ. Ωρίμασαν έργα 14.500.000 ευρώ

ΑΡΔΕΥΤΙΚΟ ΑΓΙΟΥ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΑ

Έχει πάρει τον δρόμο του. πρόσφατα υπογράψαμε ένα μνημόνιο συναντίληψης και συνεργασίας με την αρχαιολογία, για την κατασκευή αυτού του έργου. Θα κάνουμε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την αποπεράτωση αυτού του τόσο σημαντικού έργου για τον πρωτογενή τομέα. 

ΑΡΔΕΥΤΙΚΟ ΛΙΜΝΟΧΩΡΙΟΥ

Το έργο αυτό υποβλήθηκε στο Π.Α.Α. 5/2/2024 μέσω συστήματος ΟΠΣΑΑ (ολοκληρωμένο πρόγραμμα συστήματος αγροτικής ανάπτυξης).

Προβλέπει:

1. υδροληψία από λίμνη Ζάζαρη
2. αγωγό προσαγωγής στο αντλιοστάσιο
3. αντλιοστάσιο
4. δίκτυο μεταφοράς και διαμονής ύδατος
5. αυτοματισμοί δικτύου

Στην ουσία είναι μετατροπή του υφιστάμενου αρδευτικού δικτύου ανοιχτών αγωγών σε ένα πρότυπο κλειστό υπό πίεση πλήρως αυτοματοποιημένο δίκτυο.

είναι σε φάση αξιολόγησης, γιατί μας το απορρίψανε στέλνοντας παρατηρήσεις και μας δίνουν την δυνατότητα να το επανυποβάλλουμε τον Ιούνιο με την νέα πρόσκληση.  

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟΚΑΤΆΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ NATURA 2000

Το έργο αυτό μεταφέρεται στη νέα προγραμματική περίοδο.

Αφορά την διαχείριση του καλαμιώνα με την εγκατάσταση βουβαλιών .

Είναι πιλοτικό πρόγραμμα που αφορά τις λίμνες Χειμαδίτιδας και Πετρών

ΥΔΡΕΥΣΗ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ

Ένα έργο ενταγμένο στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ, ύψους 24εκ. ευρώ.Περιμένουμε να βγει πρόσκληση για να υποβληθεί ως μεταφερόμενο.

ΑΡΔΕΥΤΙΚΟ ΒΕΓΟΡΙΤΙΔΑΣ ΚΑΙ ΧΕΙΜΑΔΙΤΙΔΑΣ

Έχει προένταξη στο ΠΑΑ.

Πρόσφατα μας ζήτησε ο Δήμος Αμυνταίου να το εκτελέσει ως φορέας και παραχωρήθηκε σ αυτόν.

 

Καταλήγοντας ο κ. Τάσκας είπε πως, «αυτό που πρέπει να μας ενώνει είναι η αγάπη για τον τόπο μας. Υπάρχει ένας συνεχής αγώνας και σ αυτόν δεν περισσεύει κανείς. Είμαστε εδώ για να σας πούμε, και θα σας λέμε πάντα, την αλήθεια, όσο πικρή και αν είναι, γιατί η αλήθεια για εμάς είναι αναγκαία συνθήκη της λειτουργίας μας ως Περιφερειακής Αρχής.

Θέλουμε να κοιτάμε τους πολίτες ίσια στα μάτια και να μην τους μιλάμε με μισόλογα».